torsdag den 23. juli 2015

Sommerupdate

Fredagsarmbåndet smidt til fordel for 117 eksamensstile
Nå. Eksamensperioden er overstået, og sommerferien er godt i gang (snart slut i virkeligheden), og denne halvgnavne gymnasielærer tager sig et tiltrængt hvil fra undervisning, opgaveretning og kaskader af "I want to perspectivate to..." og "It stands in the text that..."

Pga. en forholdsvis hård arbejdsbelastning målt over hele året har det nu været en ganske barmhjertig eksamenstid, men desværre har arbejdet klumpet sig sammen i klumper på tidspunkter, hvor mere interessante klumper i form af loppemarkeder og vinylbazarer har fundet sted. Jeg er sikker på, at jeg er gået glip af meget guld på den konto.

På trods af et hav af eksamensbesvarelser, der skulle rettes på rekordtid, kunne jeg dog ikke lade være med at tillade mig en enkelt dag på Northside - primært pga. Death Cab For Cutie og Wu-Tang Clan, som begge vil være at finde på min top fem over bands, som definerer mig som person (såfremt man kan definere en person ud fra sammenlagt musikafspilningstid eller antallet af t-shirts). Intentionen var at klemme så meget festival ind i en enkelt festivaldag som overhovedet muligt, men i mit forsøg på at få promillen til at toppe på de helt rigtige tidspunkter under en bagende sol og med kun ganske lidt føde i mavesækken endte det ganske forudsigeligt med, at jeg vekslede de helt sene koncerter med en forrygende brækfest i buskene 300 meter fra hjemmet. Sjov dag :-)

Det gjorde også, at jeg ikke var helt smadret i resten af weekenden, så jeg fik rettet de sidste opgaver, forberedt eksamen og voteret og fastsat karakterer på censormødet i Odense, og på vejen hjem havde jeg på fornemmelsen, at der lå noget godt og ventede i den lokale genbrugsbutik i Hasselager - og jeg havde ret. I en gammel flyttekasse med usælgeligt halvfjerdserdisko og firserpop fandt jeg disse tre vinylplader, hvoraf Afrikajazzpladen alene nok skulle kunne finansiere benzinpengene til og fra Odense.


Ellers sker der ikke så meget her i huset. Lortesommeren har gjort, at vi har sparet usandsynligt store summer på rosévin, grillkul og solcreme, men de er så blevet vekslet til indkøb af plader og bric-a-brac fra alle de gode steder i Århus og omegn i stedet. Not too shabby. Her er Death Cab For Cutie's version af Darlene Love's juleklassikker "Christmas (Baby Please Come Home)":


Ingen kommentarer:

Send en kommentar