onsdag den 1. juli 2015

Status: juli

93 LP'er
5 EP'er
11 singler

Siden sidste lageroptælling er antallet af julevinyler steget betragteligt. Det var egentlig slet ikke meningen, da jeg er stoppet med aktivt at gå efter juleplader, når jeg befinder mig midt i store bunker med plader.

Mit primære fokus er altid britisk indie, postpunk, jangle pop og new wave fra de tidlige firsere, rap fra første halvdel af halvfemserne, danske sjældenheder og så plader, som jeg ved, jeg kan tjene lidt på ved videresalg, men som jeg aldrig får nosset mig sammen til at få solgt.

I den forbindelse har jeg et par gange handlet med en flink fyr på Trøjborg, som ofte sælger ud af sin samling efter modellen 10 plader for 250 kroner, og da jeg oftest kun kan finde en 6-7 plader, jeg er interesseret i, er det et held for sådan en som mig, at han også har juleplader (også af den mere særprægede slags), som man kan supplere op med.

Derudover er andre end Line begyndt at finde plader til mig, og så sker det da også, at jeg selv falder over en LP, som jeg har mere end svært ved at lade blive stående, og på den måde vokser julesamlingen sig jo større helt af sig selv.

It's a curse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar