søndag den 27. september 2015

Hugo Rasmussen: 1941-2015

Hvad har disse to prægtige plader fra min julesamling tilfælles?
Liller Juleaften, åh hvor er du søøøøøød...

Et bittersødt minde fra et nu affolket fiskerleje i udkantsdanmark
Hugo Rasmussen spiller bas på dem begge, og da vi mistede ham for lidt under en måned siden, er det vist kun passende med et shoutout her på siden. Jeg er ikke Rasmussen-ekspert, men via TV og på plade har han alligevel fyldt en vis del under min opvækst, og mit første minde af den langskæggede bassist (en TV-optræden med Trille) står stadigvæk skarpt i erindringen.
 
Oh well, bedre biografier og mindeord findes andre steder på nettet, så lad os i stedet få vores søndagschiller på med Bjarne Lillers jazzede version af det ubearbejdede barndomstrauma "Jeg så julemanden kysse mor" i form af denne hysterisk ringe videokollage (begået af ægteparret Trine og Henning Lund).
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar